BW Plus The President
Hotel’de,
online rezervasyon oranı
%45’i buldu
Dünya seyahat
endüstrisinde, online rezervasyon oranı, her yıl katlanarak büyüyor. Global
seyahat pazarındaki rezervasyonların ortalama %54’nün online olarak yapıldığı
ifade ediliyor.
Bilgi
teknolojilerine ciddi yatırım yaparak, farklı ülkelerde online tanıtım ve
pazarlama stratejisi yürüten BW Plus The President Hotel’deki online rezervasyon
oranı, 2013 yılının ilk çeyreğinde yüzde 45’i buldu.
Otel olarak, İngiltere, Fransa, Almanya, Hollanda, İspanya,
Amerika, Rusya, Suudi Arabistan gibi dünyanın dört bir yanından online
rezervasyon almakta olduklarını kaydeden BW Plus The President Hotel Genel
Koordinatörü Recep Arifoğlu, özellikle Rusya ve Ukrayna’dan yapılan online
rezervasyonda bir önceki yıla oranla %200’e yaklaşan bir artışı yakaladıklarını
anlatırken, son birkaç yıldır Arap turistlerin de online rezervasyon yapmaya
yöneldiğini söyledi.
Online rezervasyonda yakaladıkları ivmeyi değerlendiren Recep
Arifoğlu, “Her pazarda online satış fiyatımız aynı olduğu için dünya
genelindeki misafirlerimizin gözünde güvenilir bir markayız. Farklı dönemlerde
düzenlediğimiz kampanyalarımız, yerli ve yabancı misafirlerimiz tarafından
yakından takip ediliyor. Türk misafirperverliği eşliğinde 24 yıldır verdiğimiz
yüksek hizmet kalitesi, İspanya başta olmak üzere birçok pazarda tavsiye edilen
bir otel olmamızı sağlamıştır. Tüm
artılarımızı üst üste koyduğumuzda, online rezervasyondan aldığımız pay, her
geçen yıl artmaya devam edecektir” dedi.
Dünya genelinde ortalama her 5 telefondan 1’nin akıllı telefon
olduğunu da hatırlatan Recep Arifoğlu, akıllı telefonların artmasına paralel
olarak, online seyahat rezervasyonu ile e-ticaretin katlanarak devam eden
artışını sürdüreceğini belirtti.
İstanbul turizmindeki yükseliş sürecek,
ancak halen iyi bir gece hayatı eğlencesi yok
Turizmde
başarılı bir yıl geçirmekte olduklarını anlatan Recep Arifoğlu, İstanbul’daki
artışın devam edeceğini ve nitekim rakamların da bunu doğruladığını söyledi.
İstanbul’a gelen
turistlerin büyük çoğunluğunun Tarihi Yarımada’ya uğradığını kaydeden Recep
Arifoğlu, şunları söyledi:
“Sultanahmet ve
Tarihi Yarımada bölgesi, İstanbul’un en çok turist çeken bölgesidir. Bu nedenle
de, bölgenin turizm altyapısındaki eksikliklerin biran önce giderilmesi
önemlidir. Örneğin, Ordu Caddesi’nin trafiğe kapatılması ve yaya yürüyüşüne
açılması, turizm açısından büyük katma değer sağlayacaktır. Yine, metronun
açılması, Yenikapı’ya ciddi bir hareket yaratacağından, yaya trafiği açısından
gerekli düzenlemelerin yapılması lazımdır. Kentimiz her yıl, dünyanın çeşitli
ülkelerinden misafirlerini ağırlıyor ve gelenlerin memnuniyet oranları
yüksektir. Gelen turist sayısındaki artış trendinin devamının sağlanması
noktasında, hizmet kalitemizin her zaman en üst düzeyde verilmesi
gerekmektedir. Konaklama işletmelerimizin gerçekleştirdiği hizmet kalitesi
bilincinin, kent geneline yayılması ve halkımızda da turizm bilincinin
yerleşmesi önemlidir. Mesela, halen iyi bir gece hayatı eğlencesini kent
genelinde hazırlayamadık. Boğazdaki birkaç eğlence mekanın dışında, ne yazık
ki, gece hayatı eğlencesinde bir hizmet kalitesi ve standartını oluşturamadık.
Adı eğlence diye geçen bazı mekanlarda, turistlerden zorla fahiş paralar
alınması, Türk turizmini baltalamaya devam etmektedir” diye konuştu.
İstanbul turizminin, kentin diğer
bölgeleri ile Prenses Adalarına yayılması
İstanbul’a gelen
turistlerin kalış sürelerinin uzaması veya birkaç kez daha gelmesi için,
kültürel ve sanatsal etkinliklerin yanı sıra, kentin uygun olan diğer
bölgelerinde de yeni turizm alanlarının oluşturulup pazarlanması gerektiğini kaydeden
Recep Arifoğlu, buna en güzel örnek olarak son yıllarda Arap turistlerin Prenses
Adaları’na olan ilgisini gösterdi. Recep Arifoğlu; Boğaz’ın, Riva’nın, Şile’nin
turistler tarafından daha yoğun gezilmesine yönelik
çalışmalar yapılması önerisini de sözlerine ekledi.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder